10 feb 2015

De poes is zwanger, grapje!

Ongeveer een jaar geleden wisten we dat onze beide beste vrienden een baby verwachtten.
Eerst onze vrienden die we al een tijd kennen. Dat ze graag een gezin wilde was geen geheim meer en toen ze zwanger waren, waren we dan ook zeer oprecht blij. Enigszins geschokt maar op een goede manier. Ik keek naar mijn man die ook het nieuws in ontvangst nam en hij gaf me een liefhebbende knipoog. 'Voor ons komt het ook nog wel', zei hij zonder woorden.
De zwangerschap van onze andere vrienden kwam als een complete verrassing. Via een groep app (want ja, dat kan tegenwoordig gewoon) kregen wij plotseling een foto van een echo. Geschrokken keek ik naar mijn telefoon en las ik de vraag of ze zwanger waren. 'De poes is zwanger', zei onze vriend. Een zenuwachtige schater lach ontsnapte en tranen rolde over mijn wangen van het lachen. Goh, hadden ze me even goed te pakken. Toen ik weer op mijn scherm keek zag ik dat het een echo was van mijn vriendin. Ze waren dus wel zwanger. Meteen feliciteerde ik ze en was ik erg blij voor ze. Wat een geluk dat ze mogen ervaren! Van mijn blijdschap voor hun was niets gelogen. Ik vertel stilletjes tegen mijn man dat ik echt eventjes dacht dat het van de poes was. Ik staar naar mijn beeldscherm en langzaam begint mijn beeldscherm te verdwijnen achter een stroom van tranen. Voor het eerst voelde ik een combinatie van blijdschap en verdriet. Toen ik me besefte dat onze beide beste vrienden een maand na elkaar een baby verwachtten werd het me even te veel. Ik wilde even van de aardbodem verdwijnen en kroop dicht tegen mijn man aan. Eventjes was ik alleen, voelde ik me alleen en wist ik niet wat ik moest doen. Gelukkig wist mijn man precies wat te doen en al snel beurde zijn lieve woorden mij weer wat op. En ondanks dat het nog niet voor ons was weggelegd, kregen we binnenkort wel twee hele lieve vriendjes of vriendinnetjes erbij! Twee lieve baby's die ik veel liefde en mijn volle aandacht kan geven!

Vanaf dag één ben ik erg blij geweest dat ze in mijn leven zijn en ik zou ze dan ook niet meer kunnen missen! <3

Liefs Puck

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Design by Freeborboleta